Kategoriler
Gamification Oyunlaştırma

Gamification Hackathon ’18

Gamification Hackathon ile çok verimli bir 48 saat geçirdik. Türkiye’de ilk olarak düzenlenen organizasyonda, diğer hackathonlardaki gibi ekiplerin, mentorların ve proje sahibi firmaların yoğun çaba sarfettiğini gözlemledik.

Gamfed Türkiye

Proje önderimiz Ercan Altuğ Yılmaz, Gamfed Türkiye gönüllüleri ve işbirlikçi firmalar tarafından organize edilen bu örnek etkinlik herkesi tatmin etti. Hatta, faydalı olur mu acaba? denen bu projenin devamını ve kurumsal alanda çalışmalarını da gerçekleştirmek üzere kolları sıvadık. Gamfed Türkiye (Uluslararası Oyunlaştırma Federasyonu Türkiye temsilciliği) olarak Türkiye’deki oyunlaştırma farkındalığını ve bilgisini global seviyeye çıkarmak için bir çok farklı lokasyonda sunumlar yapmakta, ulaşılabilir fiyatlara etkinlikler düzenlemekte. Etkinliklerimizde oyunun gücünü sadece oyun için değil gerçek hayattaki sorunları çözmek için uğraşan uzmanların deneyimlerini bulabileceksiniz.

Yaz başında gerçekleştirdiğimiz konferansımız ve hackathonumuzla birlikte farklı yetkinliklerde donanımlı bireylerin gönüllülük esasıyla parlak fikirler ve etkili işler ortaya çıkardığını gördük. Bu yüzden bu ekibin bir parçası olmak beni daha da çok gururlandırıyor. Sizler de oyunlaştırma konusunda ilgiliyseniz bizim gönüllü gurubumuza katılmak için talepte bulunabilirsiniz.

Gamification Hackathon

Çok fazla süremiz olmasa da projeyi duyurma ve ilgili kişilere ulaşma konusunda sıkıntı yaşamadık. Evsahipliğini Bug Galatanın (Bahçeşehir Üniversitesi Game Lab Galata Kampüsü) yaptığı etkinlik için 200’ün üstünde bir katılımcı başvurusu aldık. normalde 10 firma 10 proje ve 10 oyunlaştırma olarak tanıttığımız proje için 11 ekip yarıştı. Çok güzel eğitimler, sunumlar ve network ortamı oluştu. ekiplerin bazıları karma olamsına rağmen diğer hackathonlarda karşılaşılan dağılmalar yaşanmadı. Mentorların ve proje sahibi firmaların bazılarının geceleri bile ekiplerle yanyana olduğunu gördük.

Gamfed Türkiye gönüllüleri tam zamanlı ve yarı zamanlı olarak sürekli aktif ve desteğe hazırdı. Ben işlerim sebebiyle yarı zamanlı destek oldum. Bizlerden asıl büyük akışı tam zamanlı kalan ekibimiz üstleniyor. Etkinliğin sonlarına doğru walking dead sahnesi gibi ortalıkta yürüyen gamerlar görmek içten bile değildi =)

Bu kadar enerji sarfiyatına redbull yetişti. Kasalarca kanatlı enerji içeceği ile herkese takviyede bulundu. Sabahları uykulu gözlerle mahmur bakan ekipler Sini Börek tarafından getirilen dumanı üstünde börekler ile kendine geldi. KFC ise leziz tavuk burgerleri ile karınları doyurdu. Projelerin yetişmesindeki en önemli etkilerden biri de sponsorların takviyeleriydi hiç şüphesiz.

 

Hackathon Jurisi

Jüri değil sanki şampiyonlar ligi =) Zehra Öney, Erhan Erkut, Güven Çatak, Selçuk Erdem Şirin, Uğur Batı

Değerli jürimizle birlikte 48 saatlik bu oyunlaştırma kampına katılan değerli ekiplerimizi oyladık. Katılım gösteren, emek sarfeden ve bizimle olan herkese sonsuz teşekkürler. Gamification Hachathon ’19 da görüşmek üzere.

Not: Çok uzun bir aradan sonra yazılarıma yeniden devam ediyorum. Uzun bir süre sitem kapalıydı. Farklı projelerime öncelik vermiş ve blogumdan ayrı kalmıştım. Şimdi hem ben bloguma, hem de siz değerli okuyucularım fikirlerimizi okuyup paylaşabileceğimiz bir ortama kavuştuk.

Yazar alicevatunsal

Eğitim ve Oyunlaştırma Danışmanı #BuBıyığaGüven #Gamification #İnsanKaynaklari #Blogger #OyunTabanlı #eğitim #Oyunlastirma 🤘🏼🏆🎯🎮🚀

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir