Peryön Trakya 9. İnsan Yönetimi Kongresi 7 Ekim 2017 tarihinde Çorlu Kültür Merkezinde Peryön Trakya şube üyeleri ve katılımcılarla gerçekleşti. Ben de kurumsal oyun ve oyunlaştırmanın faydalarından bahsettim. İşyerlerinde uygulanan örnekler ve kullanılabilecek fonksiyonları anlattım.
Küresel İnsan Sermayesi Trendleri
Türkiye İnsan Yönetimi Derneği Peryön Trakya şubesinin bu yıl 9. sunu düzenlediği kongrenin teması Küresel İnsan Sermayesi Trendleri ve yeni gelişmelerdi. Kongrede konuşmacı olarak çok özel isimler tercih edilmişti. Çağımızın meddahı, yazar, şair ve ülkemizin ilk oyuncak müzesinin kurucusu Sunay Akın muhteşem bir konuşma yaptı. Tarihi olayları, kişileri kendine has üslubu ve kronolojik örgüyle anlatan Sunay bey bu sefer Türk bayrağının anlamını aktardı. Okullarda öğrendiğimiz basit bilginin ne kadar zararlı olduğunu ve sorgulamayan inanmayan bir neslin tehdidi altında olduğumuzu belirtti.
Kongrede ayrıca Hukukçu Prof. Dr. Erdem Özdemir, Fütürist Ufuk Tarhan ve benim çok sevidiğim bir konuşmacı olan Fazıl Oral da sahne aldı. Kongrede; Liderlik, Dijital iş hukuku, Yapay zeka gibi konular işlendi. İş dünyasının kabuğuna çekilip iç süreçlerine takılıp kalması piyasadan ne kadar uzaklaştıracağı ve dalından koparılmayan bir meyvenin başına geldiği gibi içten kuruyacağı anlatılmaya çalışıldı.
İK’ da Yeni Tredler
Dr Habibe Akşit moderatörlüğünde Doğuş Otomotiv İnsan Kaynakları ve Süreç Yönetimi Genel Müdürü Ela Kulunyar, HD Group İnsan Kaynakları Müdürü Berkin Ölçer ve benim yer aldığım oturumda kurum ve danışmanlık bazında yeniliklerden bahsedildi. Ben kendi adıma kurumsaal oyun ve oyunlaştırma anlattım. Gelen sorular ve fuaye alanındaki sohbetlerden yaptığım çıkarımlara göre şirketler ve özellikle insan kaynakları departmanı oyunlaştırma (Gamification) konusunda ilgili. Fakat kafa karışıklığı var. Bulanık olan Gamification algısı insanları yoruyor ve bu konuda atılım yapmamaya itiyor.
Verdiğim örnekler ve karşılaştığım tepkileri dile getirdiğimde aynı fikirde olan kişileri gördüm salonda. Muhtemelen sonuç odaklı yapımız gereği herhangi bir kavramı tam olarak öğrenmeden tüketmek istiyoruz. Sonucu bu olabilir. Aynı İşveren Markası kavramının başına gelen karmaşa, oyunlaştırma için de geçerli hale geliyor. Yani İnsanlar bildiğini sandığı konuları uygulamaya çalışırken hata yapıyor. Yapılan hataların bedelini de bu kavramı hakkıyla temsil eden insanlar çekiyor.
Oyunlaştırma, performans yönetimi, oryantasyon, eğitim, terfi ve yönetici geliştirme programları gibi bir çok fonksiyonda etkili bir kullanım alanı yaratıyor. Deneyimleyen kurumlardaki artış oldukça yüksek seviyelerde. Hayatının her alanında oyun olan ve oyun oynama heveslisi insanların, işyerlerinde bazı rutinlerin oyunlaştırıldığını görmek hoşlarına gidiyor.
Kongreki Kurumsal Oyun Kütüphanesi
İşyerinde oyun oynama kültürü genellikle ciddiyetsiz olarak algılandığı için bazı şirketlerde bulunuyor. Oyun aslında oldukça ciddi bir iştir. Oyun sayesinde kazanılan beceriler ve dolaylı elde edilen ilişkiler, oyunun iş dünyasında kullanılmasının aslında bir gereklilik olduğunu gösteriyor. Çoğu şirkette kitaplık, kütüphane bulunuyorken, oyun kütüphanesi bulunmuyor. Çoğu şirket oyunlara ve oyuncaklara karşı önyargılı. Bunu ortadan kaldırmak ve çalışanlar için oyun alanları yaratmak gerekiyor. Kurumsal oyun oynama kültürü oluşturmak, çalışanların etkili ve doğru oyunları oynamasını sağlamak hem onların gelişimine katkı sağlayacak, hem de kurumun çalışan yetenek seviyesini yükseltecektir. Ben Oyun Kütüphanesi konusunda kurumlara danışmanlık veriyorum. Departmanlar, yönetim kadroları ve yeni çalışanlar için ilgili becerilere göre doğru oyun seçimi fikirleri oluşturuyorum. Çalışanların seviyelerine ve ilerleme durumlarına göre oyun dağılımı gibi bir çok destekte bulunuyorum. Bu konuyla ilgili bağlantıya geçmek isterseniz
Kongreki kurumsal oyun ve oyunlaştırma içerikli konuşmamın youtube videosuna buradan ulaşabilirsiniz.
Kongreki kurumsal oyun ve oyunlaştırma içerikli sunuma da buradan ulaşabilirsiniz.