Kategoriler
bireysel gelişim

Herkesin Bir Hikayesi Var

Hikaye insanlık tarihinin başlarından beri kullanılan bir anlatım yöntemidir. Bu yöntem inandırıcılık ve akıcılık ile cazibesini korumuş ve günümüze kadar bir çok şekil değiştirerek gelmiştir. Aslında yeryüzünde toplam 40 civarı hikaye çeşidi olduğu söylenir ve durum, kahraman veya kültüre göre değişiklik gösterir.

11390067_10153122095393813_5832499738398629712_n
Sahnede Hikayemizi Coşkuyla Anlattık

Hikayeleştirme Yöntemiyle İkna
Hikâyeler insanları mantıktan öte daha kolay etkileyen ikna araçlarıdır. Genel anlamda iletişimde hikâyeleri kullanmak hız ve kolaylık sağlar. İnsanlar mantıklı ve bilimsel sonuçlardan değil de kişiselleştirilmiş hikâyelerden daha çok etkilenirler. Özellikle de başınızdan geçen bir hikâyeyi aktarmanız karşı tarafı ikna etmek için çok uygundur.
 
Hikaye anlatmanın temelinde karşıdakine dokunma var. Bu sayede anlattığımıza ortak olabiliyor. Anlattığınız kişi kendinden bir şeyler buluyorsa başarılı hikayedir. Başarısı ikna ve çekim gücüyle eş değerdir. Yani hikayeniz ne kadar güçlü ve başarılıysa o kadar gerçeğe yakın demektir. İster kendi yaşadıklarınızdan, ister metaforik, isterseniz de fantastik bir şeyler anlatın. Her halükarda gerçeğe yakın olmalı ve dinleyeni içine almalı.
11428063_10153122095318813_2068454367455528608_n
Sahnede Ortak Hikaye Yazdık

Hikaye Atölyesi
Bu cumartesi günü Burcu Yularcı’nın “Hikaye Atölyesine” davetliydik. Bu atölye sayesinde sevdiğim hikayeleştirme kavramını deneyimleme fırsatım da oldu. Kendi başımıza hikaye yazdık. Hatta onu anlatırken kendimizi kaptırıp tiyatral bir şekilde sergiledik de =) Bu program sayesinde Hikayenin gücünü farkettirmeye çalışıyor ve bu işi öğretiyorlar. Blogger olarak deneyip keyif aldık.
 
Pazarlama için Hikayeleştirme
İnsanlığın başından itibaren var olan hikayeleştirme günümüzde markaların pazarlama alanında en büyük yardımcısı. Çünkü hikayesi olan her marka piyasadaki gücünü artırıyor. Bu sebeple artık her markanın bir hikayesi var. Bazı markalar da başkalarının veya müşterilerinin hikayelerini paylaşıyor. Bu hikayeler sayesinde kişiler markayı kendilerine daha yakın hissediyor ve önem gösteriyorlar.
 
Hikaye ve Hikayeleştirme Neleri Geliştirir?

  • Özgüveninize katkıda bulunur.
  • Sosyal hayatınızı zenginleştirir.
  • İletişim becerileriniz güçlendirir.
  • Sunumlarınızı renklendirir ve etkisini arttırır.
  • Kendinizi tanıma yolunda bir adım ileriye götürür.
  • Liderlik yetkinliğinizin bir üst seviyeye çıkmasını sağlar.

 
Hikayeleştirme hayatın her alanında karşımıza çıkmaya devam edecek. Siz ya bir hikayenin parçası, ya da kendi hikayenizin kahramanı olursunuz. Karar size kalmış. Hikaye anlatmaya devam edin.
#BuBıyığaGüven

Yazar alicevatunsal

Eğitim ve Oyunlaştırma Danışmanı #BuBıyığaGüven #Gamification #İnsanKaynaklari #Blogger #OyunTabanlı #eğitim #Oyunlastirma 🤘🏼🏆🎯🎮🚀

“Herkesin Bir Hikayesi Var” için 3 yanıt

Bunu Dünyada en iyi yapanlardan biri de Japonlar ..Bir marka yaratmadan önce mutlaka hikayesini yazıyorlar..Bir diğeride Politikacılar:) Maalesef inandırmak için bunu kötüye kullandıkları da oluyor…!

Yorumunuza katılıyorum Bengü hanım. Özellikle Doğu kökenli toplumlarda hikaye çok önemli. Efsaneler, destanlar gibi toplumun bir şeye karşı etki göstermesinin ilk unsuru hikayesi olması. Maalesef siyasette de hikaye var. hatta meclis dışında siyaset yapanlarda da bolca bulunuyor =)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir