Reklamın devrimi
Etrafınızda hemen herkesin en az bir Sosyal Medya kanalıyla bağlantısı bulunmakta. (Yazının devamında Sosyal Medya bir bütün olarak Some olarak belirtilecektir) Bunlar da ağırlık twitter, facebook gibi paylaşım siteleri başı çekiyor.
Adı paylaşım ve sınırları olmayan bu dünyada reklamın çok kolay bir şekilde iletiliyor olması gerekirken halen bu mecrayı fark edemeyen veya kullanmaktan çekinen firmalar olması ilginç. Asıl ilginç olan şey ise, some aracılığıyla reklama karşı çıkan kişi bizzat kendisi, evde çocuğu, komşusu, işçisi ve yahut çevresinde olan herkesin kullanıyor olmasıdır. Garip ama dört bir yanınızı çevirmiş olan bu mecrada reklama karşı bir önyargınız var. Çünkü yanlış anlaşılmaktan korkuyorsunuz. Some de karşılaştığın reklamların absürt içeriği senin de bu bağlamda kaygını ortaya çıkarıyor. Yani cesur değilsin. Stratejik düşünemiyorsun. Ve en önemlisi bir bilene sormuyorsun.
Günümüzde tv reklamlarındaki basitlik ve kendini tekrarlama varken farklı bir mecrada tanıtım güzergahı çizerek yatırım yapma zamanı gelmiştir. 2014 yılında reklam Ajansları, Reklam verenler ve tüketiciler farkındalık yaratan, ilgi uyandıran ve akılcı projeler görmek istiyor.
Geç kal, ilgisiz kalma!
Sosyal medya ile evine, odasına ve hatta müşterinin istediği an istediği yerde olan firmalar ayakta kalacak. ve yahut güçlü bir ivme kazanacak. Ülkemizde son yıl yapılan araştırmada sosyal medyayı en iyi kullanan firmalardan birisinin de Doğuş Oto olması çok ilginç. İlginç olan şey marka değil de, markanın otomobil markası olması. Yani kolay tüketilen ve yahut gıda markası olsa piyasayı kasıp kavuracağa benziyor.
Müşteri ihtiyaç analizi
Tüketici ve yahut kullanıcı, daha inovatif düşünen daha yaratıcı ve her an yanında olabilecek bir firma ister. Kişiselleştirilmiş anlayış ve özel hissettirme müşterinin vazgeçilmez tercihleri olacaktır.
Pazarlama Kronolojisi
Kaba taslak pazarlama Kronolojisine bakarsak, Sailing sistemiyle ürettiğini satan firmalar vardı ilk başlarda. Ardından marketing sistemiyle müşteri ihtiyaçları tespit edilip üretime yön verme başladı. Sonrası post modern ile istemeyeceği ürünler üretilip satılması planlandı. Fakat şimdiki zaman çok farklı. Yani ihtiyaç ve kullanım her an değişiklik göstermekte. Bireyler trend uğruna çeşitliliğe gitmekte. Bu değişiklikleri pazardan ve yahut satış rakamlarından analiz etmek çok zahmetli ve gecikmeli. Şimdiki zamanı direk müşteri kalbinden takip etmek gerekiyor. Müşterinin kalbine giden yol ya telefondan ya tabletten geçiyor. Bu konuda hazırlanacak bir some planlaması ile markanın son kullanıcı ile aynı nefesi solumasını sağlayabilirsiniz.
Takdir firmaların cesaretinde. Some, ya kurtuluşunun teminatıdır, ya da some siz bir markanın Batışı.