PMTB People Make The Brand İşveren Markası Kongresi öngörülü çalışmaları ve uygulanmış başarı hikayelerini dinleyeceğimiz bir etkinlik olarak bizi bekliyor. Dinamo Danışmanlık şirket kurucu ortağı Evrim Kuran önderliğinde Universum işbirliğiyle gerçekleşecek olan etkinlikte en çok ilgimi çeken konu; Universum Stratejik Danışma Kurulu Başkanı Claudia Tattanelli’nin sunumu ile Türkiye’nin yetenek kaynağına ait 2016 araştırma sonuçlarını Avrupa, Orta Doğu ve dünyanın diğer ülkeleri ile kıyaslamalı olarak göreceğiz.
Z Kuşağına Hazır mıyız?
İş dünyasında kullanılan kuşaklar ayrışmasına başka yazılarımda da yer vermiştim. Kuşakları net olarak ayırmak ve kategorileştirmek her ne kadar doğru olmasa da dönemleri birlikte ele almak daha uygun olacaktır.
Şirketler, kısa ve uzun vadeli planlar yapıp teknoloji, makine ve insan yatırımlarını belirlemeye gayret gösteriyorlar. Bu planlar yapıldığı döneme göre hazırlandığı için uzun vadede bazı aksaklıklarla karşılaşabiliyorlar. Mesela işe alım politikasını 20 yıl evvelinden hazırlamış bir firmanın bu süreç içerisinde birçok defa değişiklik yapması gerekirken ilk günkü gibi işleyişine sadık kalması çok önemli bir sorundur. Bu sorunlar genellikle büyük krizlere dönüşür ve kriz sonrasında bazı iyileştirmelerle önüne geçmeye çalışılır. Mesela işe alım politikasını güncel tutmayan bir kurumun yetenekleri kendine çekebilmesi, doğru kişileri istihdam etmesi ve doğru adaylarla görüşmesi çok zordur. Malum şuanki potansiyel adaylarınız farklı bir kuşağa ait ve siz onları anlamıyorsunuz. Hatta buna gayret de göstermiyorsunuz. Peki bir sonra gelecek olan kuşağa nasıl yatırım yapacaksınız?
Universum şirketinin küreselde hazırladığı işyerleri için Z kuşağı araştırmasına bu linkten ulaşabilirsiniz.
Bu konuları 4 kasım tarihinde gerçekleşecek olan People Make The Brand İşveren Markası konferansında konuşacağız. Ben de orada olacağım. Zirvede İşveren Markası kavramı kurucularından ve Universum Global Başkanı Richard Mosley de yer alacak. İşveren markası yatırımının geri dönüşüm ölçümü hakkında bilgiler aktararırken sürdürülebiliriliğinden ve gücünden de bahsedecek.
Heineken’in Başarılı Uygulamaları
Konuşmacılar arasında İşveren markası çalışmalarının videolarını izlemekten keyif aldığımız Heineken şirketininin Küresel İşveren Markası Lideri Alfonso Auñón García da yer alacak. Malumunuz İşveren markası hakkında bilgi sahibi olanların çoğu konunun yalnızca sosyal medya hesabından komikli, şakalı resimler ve yazılar paylaşmak olduğunu düşünür. Fakat bu işin yalnızca küçük bir kısmı. Bu kısım o kadar önemli olsa da pek çok kişi sırf trend olduğu için böyle davranır. Ama bu konuda ustalaşmış öyle firmalar var ki bunlardan bir tanesi de Heineken. İşe alım konularında yayınladıkları çarpıcı videoları çoğumuz sosyal medya hesaplarımız aracılığıyla izlemişizdir. Bu deneyimi yaratmayı ve tecrübelerini aktaracağı bir oturumda kendisiyle birlikte olacağız.
#PeopleMakeTheBrand
Heineken yeni videosu:
En beğendiğim videosu ise burada:
https://www.youtube.com/watch?v=IaHU-0WQkBE
You might also like
4 Mins read
11 Mart 2016