Bireyin iş hayatında hedeflerine ulaşabilmesi için en önemli görevi, kendisini geliştirebilmesidir. Sorumluluk sahibi her birey yaşamı boyunca gelişimine önem verir. İş yaşamında bu olgu kariyer hedefine uygun düşen birtakım adımları atması anlamına gelmektedir. İş yaşamında bireyin 2 tür gelişim içerisinde olması gerekmekte. 1- Bulunduğu konum ve iş görevi itibariyle gelişim. Yani, yaptığı işin niteliğini güçlendirmek …
Blog
İk ile Pazarlama arasında kayda değer benzerlikler bulunmaktadır. Pazarlama eğitimi aldığım için bazı dinamiklerini karşılaştırma imkanım oluyor. Belkide benzerlikleri tespit edebilmemin sebebide budur. İK nın temelinde insan bulunmakta. Kaynak insan olduğunda araç olarakta iletişimi kullanmaktadır. Aynı şekilde pazarlamada da araç olarak iletişim kullanılır. İki tarafında kendine has felsefesi vardır. Bunların en başında portföyüne ulaşabilmek var. …
Sosyal Medya hakkında her yerde bulabileceğiniz yazıların dışında ik uygulamalarına yönelik bir yazı yazmak istedim. Sosyal medyada ik uygulamaları gün itibarıyla yaygınlaşmaktayken aynı zamanda kendini sürekli geliştirmektedir. Farklı sistemler deneniyor ve bazıları kalıcı olabiliyor. En önemli atak, firmaların kariyer sayfası yapmasıdır. Tabi bu anlamda sayfanın içeriğini güncel tutmak ve aktif olabilmektir. Önem verdiğim bir hususta ik …
Kurumlar personel ihtiyaçlarını tespit ettikten sonra bunu en az maliyetle tedarik etmek isterler. Neticede kar amacı güden kurumların en büyük handikapı maliyettir. Kurum içinde yapılan tüm gelişmeler maliyet esası gözetilerek yapılır. Ki bunları teknolojik yatırım, personel istihdamı, yan haklar, tesis giderleri gibi zaruri ihtiyaçlar olarak değerlendirebiliriz. Örneğin tesise alınacak bir makinenin satın alımına müteakip …
Değişim her zaman vardır. Bazen bir yenilenme, soluk alma veya mecburiyet anlamına gelir. Her haliyle değişimin yanında olanlar ve karşısında duranlar olacaktır. Kaçınılmaz olandan zarar görmeyi en aza indirgemek aslında elimizdedir. Değişim öngörülü ve profesyonel kişiler tarafından planlanıp uygulanmalı ve bunu yaparken de herkesi sorumluluğa davet etmeli ve kimseyi oyunun …
Şekil olarak birkaç bölümde irdelenebileceği gibi, kendi içinde de kurum yapısına ve yönetici karakterine göre değişebilen sistemler bulunmaktadır. Her firmada çalışıp tecrübe edinemeyeceğimiz üzere çeşitli mecralardan duyup kulak kabarttığımız yönetim stillerini kendimizce yorumlarız. Tabi ki yorumlarımız kendimizden bir şeyler katarak olur. Ve duyumlar bazen hüsran ile sonlanabilir. Örneğin bir arkadaşımın sırf yönetim yapısına aşık olduğu bir firmaya …
Benim insan kaynaklarından anladığım; Öncelikle durağan ve sabit bir yapısı olmadığıdır. Standart işleyişleri bordro-özlük, işe alım-çıkarım gibi her şirkette görebileceğiniz gibidir. Nitekim bazı şirketler bordroyu muhasebeye, işe alımı da o bölümün müdürüne yönlendirerek insan kaynaklarına gerek duymamışlar. Bu tip minik kurumlar, boyları kadar hareket kapasitesine sahip olduklarından böyle bir tasarrufta bulunmuş olabilirler. Şirketlerde olmazsa …
Yönetmek teorik ve pratik anlamda değerlendirilebilen farklı yapı ve farklı işleyişleri olan bir görevdir. Bir şeyi yönetmek için o konuda bilgi sahibi olmanızın yanında ona bir şeylerde katabilmeniz gerekebilir. Bu durumda ünvanınız yaratıcı yönetmen olur. Eksikleri gidermek, astınızı koordine etmek ve sorumlulukların rayında rutin bir şekilde ilerlediğini görmeniz gerekmektedir. Sadece bu yönüyle bile …
Öncelikle zor ve yetenek isteyen bir konu olduğunun farkındayım. Organizasyon yapılandırmasında en önemli ve ilk etken olması gerekiyor. Fakat çevresel gözlemler nedeniyle önemsiz bir konu gibi göründüğünü düşünüyorum. Bunu düzeltebilmek adına bu yazıyı yazma gereği duydum. Delegasyon işlemi olaylara yön vermek olarak algılanabilir. Süper kahraman olmadığımıza göre tek başına yapamayacağımız işleri paylaştırmak olarak konumlandırabiliriz. …