Kurum imajı hakkında bir şeyler yapmak istiyorsunuz. Fakat bunun çok maliyetli bir reklam stratejisiyle oluşturabileceğinizi düşünüyorsunuz. Baştan kaybediyorsunuz! Reklam iyidir, fakat yeterli değildir. Ve bazen bir hiçtir. İmajı oluşturan bazı unsurlar vardır. Olmazsa olmazlar: Marka Çalışan Tesis Reklam Sosyal Bağlar Konumuz sosyal bağlar olduğu için, biraz bu konuya değinelim. Sosyal Medyayı yakından takip etmek gerekiyor …
Blog
Kalifiye personel işinde yetkin görev ve sorumlulukların gereklerini yerine getiren anlamındadır. Kalifiye terfi bu anlamda değerlendirildiğinde yetkinliğe sahip kişinin keşfedilip atanmasıdır. Keşif süreci kişinin bulunduğu departmanın ve gideceği departmanın ileri gelenlerinin ortak izlenim ve kararları sürecidir. Burada esas olan kişinin terfi olacağı bölüme dair yetkinliğini tespit edebilmektir. Bu tip süreçler genelde bulunduğu departman yöneticisinin farkındalığı ve …
Oryantalist İK gerçeği. Yani kişinin batı dilini, Doğu aksanıyla konuşması. Türkiye coğrafyasında doğan, büyüyen ve yaşayan insanlar olarak kültür çeşitliliğini iliklerinize hissedersiniz. Bizler karşılıksız iyiliğin ve duygusallığın insanlarıyız. Nitekim iş yapışımızda bu tip duygusallıklar göstermekteyiz. Doğu kültür mozaigi, bilindiği üzere gelenekci ve duygusal düşünce yapısına sahip insanlardan oluşur. Batı ise biraz daha farklıdır. Onlarda mantık …
Dün bahsettiğim gibi çapraz konumlandırma yazımı hazırladım. Çapraz kelime anlamı bakımından birbiriyle kesişen diye tanımlanabilir. Şirket içi genellikle satış esnasında birbirini tamamlayan farklı ürünlerin pazarlanabileceğini ifade etmek için kullanılır. Buna da çapraz satış denir. Bizi ilgilendiren kısım ise çapraz konumlandırma. Yani departmanlar arası benzeyen ve tamamlayan ortak noktaların farklı departman üyelerine tanıtım ve görev tanımı …
Algılama sürecini olumlu atlatabilmek adına işe yeni giren personele, biz kimiz ve ne yapıyoruz adı altında tanıtım kartları dağıtımı yapalım. Şirket oryantasyonuna yalnızca görev Tanımı değilde ayrıca departmanların işleyiş ve bağlarını da anlatalım. Bu sayede yanlış tanımış olan eski çalışanların bilgisini almak gerekmeyecek. Burada anlatmak istediğim. Yeni giren personel, eski bir çalışana şu departman ne …
Topluluk içerisinde çalışan plaza insanları olarak, bazen bir merhaba ile bir mail ile veya kısa molalarda görüşmek, dertleşmektir iletişim. Sözlü veya yazılı yaptığımız rutin işlerden biridir. İş diyorum, çünkü işlerimizi yürütürken bu yolu kurmak zorundayız. İletişim genel anlamıyla münferit bir girişim olduğu üzere kurumların burada pek bir yaptırımı söz konusu değildir aslında. Fakat öngörülü kurumlar …
Her ik konferansın da ilk günkü Heyecanımla erkenden teşrif ederim alana. Heyecanımı farklı birinin yaşaması mümkün değildir. Çünkü herkez gibi ben normal iş yaşamında ik da çalışmıyorum. İk yı dorugunda hissedebildigim nadir anlardandır. Dolayısıyla Bunun keyfini çıkarmam gerekiyor. Velhasıl işe öncelikle hazırlanmakta başlarım. Konferansın konusu, konuşmacılar gibi bir araştırmaya girişirim. Erkenden konferans yerine gidip fuayede …
Bireyin iş hayatında hedeflerine ulaşabilmesi için en önemli görevi, kendisini geliştirebilmesidir. Sorumluluk sahibi her birey yaşamı boyunca gelişimine önem verir. İş yaşamında bu olgu kariyer hedefine uygun düşen birtakım adımları atması anlamına gelmektedir. İş yaşamında bireyin 2 tür gelişim içerisinde olması gerekmekte. 1- Bulunduğu konum ve iş görevi itibariyle gelişim. Yani, yaptığı işin niteliğini güçlendirmek …
İk ile Pazarlama arasında kayda değer benzerlikler bulunmaktadır. Pazarlama eğitimi aldığım için bazı dinamiklerini karşılaştırma imkanım oluyor. Belkide benzerlikleri tespit edebilmemin sebebide budur. İK nın temelinde insan bulunmakta. Kaynak insan olduğunda araç olarakta iletişimi kullanmaktadır. Aynı şekilde pazarlamada da araç olarak iletişim kullanılır. İki tarafında kendine has felsefesi vardır. Bunların en başında portföyüne ulaşabilmek var. …