Yetenek arıyor muyuz? Yoksa arıyor ama bulamıyor gibi mi yapıyoruz? Birçok şirket için çok zor bir soru. Nasıl yani tabii ki de yetenek arıyoruz diye cevaplanabilir. Fakat işin önemli kısmı aramak değil. Bulduğunda ne yapacağındır. Yani: İşveren Markası. İşyerine çekmek için çaba gösterdiğin yetenekler için ne vadediyorsun? Employer Brand Summit 2024 tam da bu konulara değinen özel bir konferans oldu.
Blog
En az eforu harcayarak doğru yeteneklere ulaşabilmek için iş ilanı oyunlaştırması içeriğinden faydalanabilirsiniz.
Uzun zaman sonra kaderine boyun eğdi ve bir üniversitenin iç güvenlik biriminde işe başladı. Oldukça yorucu bir işti. Hem yaşı sebebiyle hem de alışkın olmadığı bir döngüde çalışmaya girmesi onu zorluyordu. Uzun vakitler ayakta olmak, çoğu insan tarafından önemsenmemek, düşük bir maaş almak ve hayatının bambaşka bir alanda ilerleyişi kafasını kurcalıyordu. İşsizlik pisti. O da yeterince kirlenmişti. Şimdi de alışkın olmadığı bir şekilde o kiri temizlemeye çalışıyordu.
Eğitime olan inanç, departmanın tek başına yetersiz kalması ve eğitim kültürünün çerçevesini genişletmek adına bazı kurumlar akademiye geçiş yaparlar. Çalışma şekline göre de fiziksel, online veya hibrit olarak sürdürürler. Ben de 10 yılı aşkın kurumsal eğitim ve eğitim akademisi kurup yönetme tecrübemle ana başlıklar altında bu konuyu açıklamaya çalışacağım.
Performans görüşmeleri ağırlıklı KPI veya OKR üzerinden ilerlediği için işin mental boyutuna bakılmaz. Ama yıldönümleri iş hedefleri dışında kalan mental kısma odaklanır. Seninle çalışmaktan keyif alıyorum, şirkette yaratıcılığınla fark yaratıyorsun dediğiniz bir çalışan için daha keyifli bir durum olamaz. En azından kendisinin farkında ve hatırlayan bir yönetim olduğunu düşünecektir.
Osmanlıda kültür değişimi örneklerinin balında Kösem Sultan gelir. Vesile olduğu yasa ile Osmanlının son 300 yılını dizayn etmiş ve bu süreçte belki de olası büyük krizlerin, taht savaşlarının, şehzadelerin güç kazanıp isyan etmesinin hatta olası bölünmelerin önüne geçmiştir.
Çalışan Motivasyonu Ama Neyle? Herkesi aynı şekilde motive edebileceğini düşünmek veya çalışan motivasyonu göz ardı etmek profesyonellikten oldukça uzaktır. Tek yumurta ikizleri bile yetişkin olduklarında aynı şeylerden motive olmazken, neden aynı şirkette aynı işi yapan farklı insanların aynı şeyle motive olmasını bekliyoruz ki? Herkesi tanımalı ve motivatörlerini keşfetmeliyiz. Gerekiyorsa motivasyon unsurlarını çeşitlendirmeliyiz.
Yani ve ilginç unvanların bir gereklilik mi yoksa içi doldurulamamış bir tanımlama mı olduğu konusunda çeşitli tartışmalar bulunsa da, şaşırmaya ve sahip olmaya devam edeceğiz.
Ülkemizde, özellikle de metropollerde yaşayan insanların hobiye ayıracak para ve vakit bulmaları oldukça zor. Bu geçerli bir bahane olabilir. Fakat en yoğun olduğunuz zamanlarda dahi, en düşük maliyetlerle, kısa da olsa vakit ayırabileceğiniz çeşitli hobiler edinebilirsiniz. Araştırarak veya tesadüfen karşınıza çıkan çeşitli hobileri deneyimleyin.