- Dünyanın önde gelen küresel iletişim ve etkileşim şirketi Weber Shandwick, Fortune 500 şirketlerini kapsayan GFP 2016’nın sonuçlarını açıkladı.
- Araştırmaya göre, üst düzey kadın liderlerin görev aldığı şirketlerin itibarı daha yüksek.
- Türkiye ise İsveç’ten sonra kadın yöneticilerin en fazla tepe yönetimde yer aldığı ülke konumunda!
NEW YORK, 8 Mart, 2016 – Weber Shandwick’in bugün yayınlanan Gender Forward Pioneer (GFP) araştırmasının sonuçlarına göre, sektörünün en itibarlı şirketleri kadın lider sayısı olarak önde. Fortune Global 500 şirketlerindeki üst düzey kadın yöneticilerin oranının ölçüldüğü araştırmaya, 36 ülkeyi temsil eden 8 bin 600’ün üzerinde yönetici dahil edildi.
Bu şirketlerdeki kadın çalışanların sadece %10,9’unun üst düzey yönetimde yer aldığını ve her on şirketten dördünün sadece erkek yönetimden oluştuğunu da ortaya koyan endeks, 2015 yılında Economist Intelligence Unit (Economist Dergisi İstihbarat Birimi – EIU) tarafından yönetilen, Weber Shandwick ve KRC Research sponsorluğunda hazırlanan Yönetim Seviyelerinde Cinsiyet Eşitliği: Bir Paradoks-2030‘a Yolculuk araştırmasının devamı niteliğinde.
Weber Shandwick’in Başkanı Gail Heimann araştırmayla ilgili olarak, “Kadınların üst düzey yönetimde görev aldığı şirketler itibar olarak çok daha avantajlı pozisyonda. Bu, şirketler ve kadın çalışanlar için harika bir haber. Ancak araştırmanın sonuçları kurumların hala C-Seviyesi yönetici pozisyonlarında cinsiyet eşitliğinde geri kaldığını da gösteriyor. Üst düzey yönetimdeki cinsiyet eşitliğinin şirketlere getirdiği itibar ve başarının fark edilmesinin vakti geldi.” şeklinde konuştu.
Dünyanın toplumsal cinsiyet konusunda lider şirketleri
Dünya çapında birçok şirketin lider sınıfı cinsiyet eşitliğine odaklı olmamasına rağmen bazı şirketler belli pazarlardaki diğer şirketlere göre daha önde.
- Türkiye üst düzey yönetimde kadına yer verme oranında yüzde 26 ile dünya lideri olan İsveç’in (%27) hemen ardında yer alıyor.
- Üst düzey yönetimde kadınların yer aldığı sektörlerin başında yüzde 33 ile satış ve pazarlama geliyor İkinci sırada giyim perakendeciliği (%29), üçüncü sırada ise kişisel tüketim ( %27) sektörleri yer alıyor.
- Fortune Global 500 şirketlerinin sadece 13’ünün CEO’su kadın.
- Üst düzey yönetiminde kadınların yer almadığı 5 sektör ise Gıda Toptancılığı, Toptancılık, Taşımacılık, Dönemsel İş ve Tekstil.
Kadın İstihdamı şirket itibarı ve kazancını olumlu yönde etkiliyor
Dünyanın en çok gelir yaratan şirketleri arasında yapılan itibar analizleri şirket itibarının artışı ile kıdemli kadın yönetici sayısı arasında bir korelasyon olduğunu gösteriyor.
Fortune Dergisi’nin “Dünyanın En Beğenilen Şirketleri” listesini rehber olarak kullanan Weber Shandwick, bu şirketlerin aynı sektörde faaliyet gösteren rakip şirketlere göre iki kat daha fazla kıdemli kadın yöneticiye sahip olduğunu ya da diğer bir deyişle rakip şirketlerin daha az itibar sahibi olduğunu ortaya koyuyor.
Buna ek olarak Weber Shandwick’in geçtiğimiz yıllarda yönetici kademelerinde cinsiyet eşitliğine yönelik yaptığı “Gender Equality in the Executive Ranks: A Paradox — The Journey to 2030” araştırmasına göre; şirketlerinde cinsiyet eşitliği uygulamalarını aktif olarak destekleyen yöneticilere göre kadınların organizasyonlardaki nihai başarısının bağlı olduğu iki faktör bulunuyor: Yöneticilerin yüzde 38’i “Farklı bakış açıları daha iyi bir finansal performasa neden oluyor” derken, yüzde 35’lik bir kısım ise “kadınların iyi liderler olduğunu” belirtiyor.
Weber Shandwick Baş İtibar Stratejisti Leslie Gaines-Ross, “Weber Shandwick cinsiyet eşitliğinin şirket itibarını önemli ölçüde belirleyen yeni bir itici güç olduğuna fazlasıyla inanıyor. Gerçekçi olalım. Medya toplumda son derece etkileyici olmaya devam ediyor. Gazeteciler ise cinsiyet konusuna eğilerek konuyu gündemde öne çıkarma konusunda istekliler. Bir yandan da kurumsal liderler itibarın cinsiyet dengesinden gelen bir rekabet avantajı olduğu ve itibarın bir yatırım getirisi olduğu konusunda bilinçlendi.” dedi. Şu da bir gerçek ki; 10 C-Seviyesi yöneticiden 4’ü (yüzde 39) şirketlerinin aktif olarak bu gibi bilgileri şirket iç iletişimi ve toplumsal algıyı sürdürmek üzere geliştirdiğini düşünüyor.
Weber Shandwick’den Kadın Liderler Etkileşim Programı
Weber Shandwick global şirketlerin kadın liderler ve müşteri yönetiminde cinsiyetin etkisi hakkında yıllar boyunca yaptığı araştırmalar sonrasında, önemli sonuçlar elde etti ve firmaların üst düzey kadın yöneticilerinin görünürlüğününün artırılması konusunda eşssiz bir bilgi birikimi ve deneyime ulaştı.
Weber Shandwick Küresel Şirket Uygulamaları Başkanı Micho Spring, “Her geçen gün büyüyen Kurumsal İlişkiler hizmetlerimizin bir parçası olarak; tepe yönetimdeki yetenekli kadınların iletişiminin geliştirilmesi ve şirket itibarının artırılması amacıyla kadın liderleri kalkındırarak, profillerinin –hem içerde hem de dışarda- yükseltilmesi için Kadın Liderler Etkileşim Programı’nı geliştirdik” dedi.
“Cinsiyet eşitliği artık küresel diyaloğun önemli unsurlarından biri” şeklinde konuşan Weber Shandwick Genel Başkan Yardımcısı ve Eşitlik & Anlaşma Yönetimi Uzmanı Carol Ballock da, “Kadın liderlerin kamuya açık profillerini inşa ederek, şirketlerinin itibarının yükselmesine, yeni nesil genç kadınların liderliği ve zirveyi hedefleme konusunda ilham almasına yardımcı oluyoruz. Kendimizi, üst düzey yönetimde daha fazla kadın çalışana yer vermeye ve onların bakış açılarıyla dünyayı gözlemlemeye adadık” dedi.
Kadın Liderler Etkileşim Programı , Ballock ve Spring öncülüğünde Weber ağı üzerinden Eşitlik & Anlaşma Yönetimi, Çalışan Anlaşmaları & Değişim Yönetimi ve İtibar Yönetimi konularında yetenekli uzmanların desteğiyle yönetilecek.
kaynak: Faselis