Sosyal Medya hakkında her yerde bulabileceğiniz yazıların dışında ik uygulamalarına yönelik bir yazı yazmak istedim. Sosyal medyada ik uygulamaları gün itibarıyla yaygınlaşmaktayken aynı zamanda kendini sürekli geliştirmektedir.
Farklı sistemler deneniyor ve bazıları kalıcı olabiliyor. En önemli atak, firmaların kariyer sayfası yapmasıdır. Tabi bu anlamda sayfanın içeriğini güncel tutmak ve aktif olabilmektir. Önem verdiğim bir hususta ik politikalarının bu tip sayfalarda yayınlanmasıdır. Neticede insan kaynaklarının girişken yapısı gereği kendisini kolay ifade edebilmeli ve iletişimde olabilmelidir. Yalnızca firma internet sitesinde ik bölümüne yazılan yazılar artık yetersizdir.
Bu mecralar ik politikalarını yayınlamanız ve aktif olduğunuzu göstermeniz neticesinde alacağınız geri bildirimlerle değerinizi artırırken gelişmenize yardımcı olacaktır. Eğer sosyal medyada tutunabilir ve niş projeleri hayata geçirebilirseniz çağın gerisinde kalmaktan bir nebze korunursunuz. Projelerin dışında, sosyal medyada hayata geçirilecek kampanyalarla geniş kitlelere ulaşabilirsiniz. Ayrıca facebook, twitter, instagram gibi en çok tercih edilen sosyal medya hesaplarında olmak ve buralarda aktif halde iletişimde kalabilmek bir ayrıcalıktır.
Projelerden örnekler olarak iş başvurusunda bulunan adaylar için instagramda başvurdukları firmayı anlatan bir fotoğraf yüklemelerini istemek güzel olabilir. Veya you tube da firmaya itafen bir video hazırlamak. Bunlar geliştirilebilir örnekler. Önemli olan bu mecrada olmak ve sürekli etkileşim ve gelişimde kalabilmek.
Sosyal Medyayı takip eden, geç kalmayan ve çağın gereğini uygulayan bir şirketin insan kaynakları bulunmaz hint kumaşıdır.