İk ile Pazarlama arasında kayda değer benzerlikler bulunmaktadır. Pazarlama eğitimi aldığım için bazı dinamiklerini karşılaştırma imkanım oluyor. Belkide benzerlikleri tespit edebilmemin sebebide budur.
İK nın temelinde insan bulunmakta. Kaynak insan olduğunda araç olarakta iletişimi kullanmaktadır. Aynı şekilde pazarlamada da araç olarak iletişim kullanılır. İki tarafında kendine has felsefesi vardır. Bunların en başında portföyüne ulaşabilmek var. Mesaj iletmek bunun yanısıra iletişimde çeşitlilik yaratmak başlıca fonksiyonlarıdır.
Pazarlama felsefesinin temeli potansiyel müşterinin ihtiyacını ortaya çıkarıp, sunumu bu şekilde gerçekleştirmektir. Aynı olguyu ik alanında düşündüğümüzde, çalışanın ihtiyacını ortaya çıkarmak birbirine benzemektedir. İhtiyacı ortaya çıkarırken yine benzer yöntem kullanılır. Pazarlamada Pazar Araştırması, müşteri analizi gibi raporlamalar ile tespit yapılmaktadır. İk da ise personel geri bildirimleri ve çeşitli anketler ile tespit yapılmaktadır. Sonuca giden yolda iki tarafta hemen hemen benzer işlemler yapar.
Burada önemli olan konu iki felsefenin birbirini nasıl besleyeceğidir. Neticede birbirine bukadar yakın iki felsefeyi beraber kullanabilmek bir ayrıcalık sağlayabilir. Sayısal zeka ile iş yapmak bir yana, farklı bakış açısına sahip olabilmek gelişime yarar sağlamaktadır.
İk ve Pazarlama temeli insan kokan iki toprak parçasıdır. Temeli tanımak yaptığınız binadan emin olmanız anlamına gelir.