Bir şirketin, marka olma yolunda atacağı en belirgin adım kuşkusuz bağımlılık ve kalitedir. Kalite konusunda daha önce bir yazı yazmıştım. (Yazıya buradan ulaşabilirsiniz) Kaliteyi oluşturan unsurlar, ürün ve yahut hizmet, sistem ve çalışandır. Bunların saat gibi işlemesi gerekir. Bağımlılık ise kaliteye olan hassasiyet ve birey de yarattığı kişisellik algısıdır. Sahiplenme ve kendinden bir parça buluyorsa …
Blog
İşe alımcının yaptığı yanlışlar. İş görüşmelerinde yapılan hatalar. Mülakat senaryoları. Linkedin Faciası…
Bazı ekipler sorunları çözmeye, bazıları da büyütmeye odaklıdır. Sorunları çözmeye çalışanları tebrik edip, diğer ekibe yüklenmeyelim. Aslında amaç sorunun ayyuka çıkması ve çözülmesi açısından büyümesi. Çünkü bazı sorunların çözülmesi için büyümesi ve gerçekten engel olması gerekmektedir. Sorunlar doğrudan veya dolaylı olarak etki alanına sahiptir. Velhasıl genelde doğrudan olmayanlar dışlanır. Yani sorunlarla yaşamak da …
Blogumun ilk yazılarından biri de delegasyondu. Delegasyona bağlı oluşan intizam ve yararlarından bahsetmiştim. Bu yazıda ise esas konu, ekibin seçilmesi sürecini yönetmek. Bu kapsamda delege edilecek kişinin tecrübesi ve heyecanı ayrı değerlendirilmeli. Yani kurul oluştururken tecrübeli ve taze kana sahip kişilerin birleştirerek bir takım meydana getirilmesi katma değer yaratır. Proje ekiplerinde delegasyon etkin bir şekilde yapılmadıysa …
Eğitim sürecinde eğitmenin önemi Tekrarcı mı, Uygulamacı mı, yoksa Tecrübeli mi? Bir eğitmen de olması gereken en temel özellik nedir? Muhtemelen herkes en bilgili hangisiyse o, demiştir. Peki şartlar eşit ise. Yani aynı bilgi birikimine sahiplerse. Yaşanmışlıklar, Algıya açıklık ve Kapasite farkı… İşte şimdi biraz düşünmek gerekiyor. Hatta düşünürken bir de yansıma yapalım. Hayvanlar aleminden …
Kurumun hem çalışana hem de müşteriye değer vermesi gerektiğini düşünelim ve atılımlarımızı, yatırımlarımızı buna göre düzenleyelim. Malum, şirketler de Çalışan Bağlılığı konusunda büyük tartışmalar ve büyük öneriler görüşülürken, yan oda da Müşteri Bağlılığı hakkında aynı şeyler görüşülüyor. Kurumun ilk amacı kar odaklılık olduğu için herkes önceliği müşteriye verebilir. Elbette doğrudur. Fakat, o müşteriye kaliteli hizmet …
ilk blog yazımı bundan tam 4,5 ay önce yayınladım. Yazım Performans Yönetimine aitti. İlk yazı için ciddi bir konu seçmiştim. aradan bu kadar zaman geçtikten sonra Performans ile alakalı yeni bir yazı yazmayı düşündüm. eski yazıma buradan ulaşabilirsiniz. Fakat konuyu biraz daha daraltıp açıklayıcı olmak istedim. Konumuz: Performans Yönetiminin Değerlendirme aşamasında ki puanlama stratejisi. Performans …
Her iş yeri bir yaşam alanıdır. Ve bu alan içerisinde bulunan partiküller sayesinde devinim göstermektedir. Gün gelir ve bazı değişiklikler gerekir. Bu sayede yaşam alanı sağlığını, enerjisini korur. İçeride oksijen seviyesi bazı kişiler için standardın altına düşerse ayrılmak kaçınılmaz hale gelir. Bu tip durumlarda kurum içi yaşam kalitesini göz önünde bulundurmak gerekir. Velhasıl işten çıkarım …
Büyük kurum yöneticisi, küçük kurum yönetebilir mi? Ve yahut bir sektöre özel yetişmiş ve o sektörün dinamiklerine hakim, şirketin yapısına ve kültürüne uygun yetişmiş bir yönetici farklı bir sektör ve yahut, farklı bir şirket de başarılı olabilir mi? Konumuz yine geniş, yine üstüne konferanslar yapılabilecek cinsten. Fakat bu konuyu yüzeysel olarak sadece oluşabilecek sorunlara, hatırda …