Avrupanın en büyük insan yönetimi kongresi 4/5 Kasım tarihlerinde Lütfi Kırdar Kongre Merkezinde gerçekleştirildi. İnsan Kaynakları çalışanlarının, yöneticilerin ve biz ik bloggerlarının heyecanla beklediği etkinlik dolu dolu yaşandı.
Oturumlar hakkında detaylı yazı yazmak yerine #peryonkongre hashtagi ile twitter üzerinden çeşitli twitnot ları paylaşacağım. detaylarını twitter adresimden görebilirsiniz. Kısaca bahsetmek gerekirse;
- Ahmet Dördüncü, Türk kültürüne sahip bir kişinin brezilyadaki yöneticilik deneyimlerinden bahsederken oranın kültürünü de benimsemek gerektiğinin altını çizdi. Bu sadece Ülkeler arası olmayabilir. Farklı bir organizasyon, sektör ve kurum değişikliğinde o yerin koşulları ve kültürünü de önemseyen bir tavır sahibi olmak gerekiyor.
- Her koşulda değişim ile karşılaşabiliriz. Değişimi yönetebilir, planlayabilir ve hatta bir parçası olabiliriz. Ama değişimi durduramayız.
- Timothy Clark, ürün pazarlamasında müşteriye yalnızca ürün sunmayın. Ürünün yanı sıra müşteri ilişkileri de götürün. Marka değerini sadece ürün kalitesiyle değil bu süreçlerin genelinde müşteriye ulaşarak da gösterebiliriz.
- – Timothy Clark, bir çalışan yaptığı işin öz değerini kavrarsa verimliliği daha çok artar. Bu yüzden çalışan ile şirket arasında aracılar ve şeffaf iş modelleri bulunmalıdır.
- Şirketlerin tüm birimlerini ve işleyişlerini düzenleyip konumlandırdıkları iş modeli bireysel bazda da kullanılabilmektedir. Bu sayede bireysel swot analizinin yanı sıra bireysel iş modeli de hazırlayarak kendimizi ve yaptığımız işi geliştirme fırsatı da elde edebiliriz
- Ertuğrul Belen, herkesin kendisini bir iki cümle ile özetleyebileceği bir asansör cümlesine ihtiyacı vardır. Bu kimi zaman bir sohbeti açmalı, kimi zaman da akılda kalmayı sağlamalı ki iletişim etkileşime dönüşsün.
- Çocuklukta bilinç altımıza kodlanan iletişime dayalı olumsuz anekdotlar yüzünden sorunlar yaşamaktayız. Yabancılarla konuşma, babana bile güvenme, elini veren kolunu kaptırır gibi vecizeler ile büyüyen nesiller ileriki yaşlarda faydalı iletişim kurmakta zorlanırlar.
- Birebir iletişim ağı günümüzde iş ve sosyal yaşamı perçinleyen bir olgudur. Bunun öncesinde ise tanışma, el sıkışma, asansör cümlesi ve küçük yorumlar iletişimin temelini oluşturur.
- Stephan Schmid, insan kaynakları şirketlerin çözüm ortağı ve iletişim tedarikçisidir. Şirketin her sürecinde bulunması gerekir.
- Son 10 yılda gelişen en büyük firmalar listesi bizlere daha yakın gelecekte daha farklı değişimlerin de olacağını göstermektedir.
- Teknolojiyi önemsemeyen ve kurum kültürüne işlemeyen firmalar ya batmakta ya da farklı bir kurumun bünyesine dahil olmaktadır.
- Ansiklopedi gençliği gitti, yerine google gençliği geldi. Bilgiye erişim daha basit ve kolay. Bu yüzden kurumlar iletişim konusunda şeffaflığı ve doğrudan olanı tercih etmelidir. Artık bilgiye erişmek için sayfa çevirmek yerine tıklama yapılıyor. Şirketler bunu bir düşünmeli.
- Başarılı yöneticileri sadece içinizden yetiştirirsiniz. Dışarıdan kurumu tanımayan ve kültüre yabancı birini alın bu sizin yöneticiniz diyemezsiniz. Kurumda yetenekli, enerjik insanlara yatırım yapın. Yoksa onlara yatırım yapacak başkaları çıkacaktır. (konuşmacı burada doğrudan kurumun altyapısı isimli yazıma atıfta bulunuyor.
- Ateş İlyas Başsoy, dün sorularına cevap alamayan çocuklar bugün yanıt veren yetişkinler olmakta. Cevabını alamadığın sorulara nasıl yanıt vereceksin?
- Ümmiye Koçak, köyde, evde ve ailede yaşadığımız sıkıntıları tiyatro ile farklı rollerde oynayarak erkeklere mesaj vermek istedik. Şimdi onlar da bizi alkışlıyor.
- Bir köy kadını ağlayarak elinize yapışıp size teşekkür ediyorsa çok büyük işler başarmışız demektir. İnsan olduğumu kadın olduğumu hatırladım diyenler dün evde kocalarından şiddet gören kadınlardı. Şimdi New York dan ödül alan tiyatrocular.
- Ben o tiyatroyu kuracağımda bana köyün delisi dediler, feminist dediler ki anlamını bilmiyordum. Kadınlara bir protokol geldiğinde merhaba diyebileceksiniz diyerek ikna ettim.
- Çocukları bilinçlendirmek için anneye ihtiyaç var. Ki o çocuklar geleceğin annesi babası olacaklar
- Fazıl Oray, Organizasyon hiyerarşiyle yönetilmez, fikirlerle yönetilir.
- Geri bildirime karşı olursan mesajı göremezsin. Mesajı al ve sorunu çözmeye odaklan.
- Kurumlar çalışanları sömürmek için elinden geleni yaparlar. Evden çalışabilirsin derler. Bu koca bir yalandır. Amaç özel zamanını da çalmaktır.